(prestaro za odgovor)
T-Com sluzba za korisnike
Mladen Gogala
2008-03-25 14:45:45 UTC
MaxDSL koji sam kupio od T-Coma i za koji mi uredno stizu racuni mi ne
radi vec jedno mjesec dana. U tih sam se mjesec dana uspio upoznati s
mnogim udarnicima T-Comove sluzbe za korisnike. Uspjelo mi je shvatiti
slijedece:

1) Sluzba za korisnike nema pristup nikakvim tehnickim informacijama i ne
moze niti napraviti postenu dijagnostiku niti provjeriti u kojoj je
fazi popravljanje kvara. Sluzba za korisnike moze samo prijaviti kvar
i reci vam da ce kvar biti otklonjen u slijedecih 48 sati.
2) T-Com sluzba za korisnike nema eskalacijske procedure. Drugim rijecima,
kada zatrazite razgovor sa sefom, otpiliti ce vas i reci da gospodin
sef ne preuzima pozive korisnika.
3) U sluzbi za korisnike ne rade inzinjeri nego priuceni radnici, uglavnom
sa srednjom skolom, koji nemaju pojma ni o cemu. Od jednog sam cuo da
"internet ne radi na linuksima".

To, konkretno, znaci da je T-Comova sluzba za korisnike ustvari linija za
amatersku psiholosku ispomoc. Ako ste depresivni i mislite da ovaj zivot
nije vrijedan zivljenja, T-Comova sluzba za korisnike ce vas u to sasvim
uvjeriti i otkloniti sve vase nedoumice. Cinizam na stranu, postavljaju mi
se neka pitanja:

- Tko i zasto drzi onog idiota Mudrinica koji ne zna cak niti organizirati
sluzbu za korisnike? Kakva je to bila "privatizacija" i sto pise u tim
famoznim "tajnim klauzulama"? Sto je taj idiot Mudrinic radio u Kanadi
kada ne zna organizirati cak niti tako banalnu stvar kao sto je sluzba
za korisnike?
- Kakve su sluzbe za korisnike drugih telekoma? Ima li itko bolja
iskustva? Ima li ijedan hrvatski telekom sluzbu za korisnike u kojoj
rade kompetentni ljudi, koja moze izvijestiti korisnika o stanju
njegovog problema i dati priblizno vrijeme otklanjanja? Imaju li drugi
operateri mogucnost eskalacije problema i razgovora sa "starijim
inzinjerom podrske" (drugostepena podrska) i voditeljem smjene?

Svatko tko je ikada kontaktirao neku stranu sluzbu za korisnike zna da
one pruzaju takve mogucnosti. Ovakva organizacija mi kazuje jako puno o
kvaliteti managementa u T-Comu. Ono sto me, u stvari, zanima jeste radi li
se ovdje samo o notorno losem managementu u T-Comu ili je to puno sire?
--
Mladen Gogala
http://mgogala.freehostia.com
Marin
2008-03-25 17:51:37 UTC
Post by Mladen Gogala
MaxDSL koji sam kupio od T-Coma i za koji mi uredno stizu racuni mi ne
radi vec jedno mjesec dana. U tih sam se mjesec dana uspio upoznati s
mnogim udarnicima .
.
.
.
Post by Mladen Gogala
one pruzaju takve mogucnosti.
Mega pau¹alna ocjena na kvadrat.
First line support je uglavnom svuda isti. Tu su tek da te èuju i da zaprime
sluèaj.
Zaèudo, u iznenaðujuæe velikom broju sluèajeva uspijevaju i rije¹iti
probleme.
(iznenadio bi se koliki je broj "neispravnih" raèunala koja nisu ukljuèena u
struju).
Do second line supporta se vrlo te¹ko dolazi a preko njega dalje redovito -
nikada!
Pozivanje na vi¹e instance se redovito redirekta u /dev/null, tako da ne
mora¹ dalje tro¹iti vrijeme.
:)
Post by Mladen Gogala
Ovakva organizacija mi kazuje jako puno o
kvaliteti managementa u T-Comu. Ono sto me, u stvari, zanima jeste radi li
se ovdje samo o notorno losem managementu u T-Comu ili je to puno sire?
To je toliko ¹ire da je zapravo toènije i korektnije reæi - globalno!

//Marin

P.S. Ne radim u tekomu niti sam na bilo koji naèin affiliated sa njima. :)
Slavko Igric
2008-03-25 18:16:25 UTC
Post by Mladen Gogala
U sluzbi za korisnike ne rade inzinjeri nego priuceni radnici, uglavnom
sa srednjom skolom, koji nemaju pojma ni o cemu. Od jednog sam cuo da
"internet ne radi na linuksima".
Tebe su razmazili preko bare pa previše očekuješ, kvalificirani ljudi
koštaju previše. Možeš se utješit činjenicom da ima puno ljudi kojima je
adsl još uvijek sf. BTW, taj tip ti je dobro rekao: "internet ne radi na
linuksima" :-)
sip:***@ekiga.net
Igor Briski
2008-03-25 18:48:31 UTC
Post by Mladen Gogala
3) U sluzbi za korisnike ne rade inzinjeri nego priuceni radnici, uglavnom
sa srednjom skolom, koji nemaju pojma ni o cemu. Od jednog sam cuo da
"internet ne radi na linuksima".
Ma nemoj? A ja mislio da je cilj svakog CCIE certificiranog stručnjaka
zaposliti se u korisničkoj podršci kako bi slušao korisnike i njihove
probleme s windows vistom. :)

Get real, SZK je first level support i oni su prva linija obrane koja
riješava osnovni set problema korisnika a sve van toga eskaliraju prema
second level supportu koji dalje riješava problem. To je tako svugdje.

Baš me zanima koje bi sve kvalifikacije po tebi trebao imati agent
korisničke podrške da bi mogao kvalitetno davati support za DSL,
Dial-Up, probleme s telefonijom, webhostingom (linux i windows),
e-mailom, IPTVom, routingom za stalne veze i sl. Nije da nema takvih
agenata (štoviše, neki ljudi koji rade u SZK često znaju više i od 2nd
level supporta), ali to nije pravilo već više odraz njihove želje za
znanjem i napredovanjem.

Naravno, postoji i takav support gdje ćeš dobiti vrlo kvalificiranu
osobu, no takvo što se plaća (i to nemalo). Pogledaj koliko samo velike
firme cepaju mjesečno za support.
--
8-)

This space intentionally left blank.
Den
2008-03-25 19:06:38 UTC
Mladen Gogala wrote:
.cut...
Post by Mladen Gogala
- Tko i zasto drzi onog idiota Mudrinica koji ne zna cak niti
organizirati sluzbu za korisnike? Kakva je to bila "privatizacija" i
vlasnici Tcoma su jako zadovoljni ovakvom SZK ovakva kakva je je mnooogo
jeftinija nego da tam sjede
obuèeni tehnièari koji i tako na daljinu ne mogu ni¹ta, a i tako 90% poslova
je odgovaranje na glupava pitanja
(po principu onog - slomio mi se drŸaè za èa¹e)
Mladen Gogala
2008-03-26 00:04:16 UTC
Post by Igor Briski
Post by Mladen Gogala
[...]
Igore, kao prvo, cijenim to sto netko iz T-Coma cita ovaj forum. To
smatram vrlo pohvalnim i profesionalnim. Kao drugo, T-Com mi nije prvi
broadband provider kojeg sam koristio. Svi ISP-ovi s kojima sam imao
posla (Adelphia Cable, SBC Global i Verizon Communications) su imali
dvostupanjski proces korisnicke podrske kao i mogucnost eskalacije. Vasa
organizacija je specificna i moguca samo zato jer se ne radi o razmazenom
trzistu na kakvom se moraju boriti gore navedeni operateri. Takodjer sam
radio u firmi koja je imala 24-satnu korisnicku podrsku, doduse ne
informaticke naravi (Oxford Health Plans, kasnije kupljen od strane
United Health Inc.) gdje je korisnicka podrska, isto tako, bila
organizirana na gore opisani nacin.
Razlika u efikasnosti je drasticna. S Adelphiom sam imao probleme tjedan
dana pa sam se bez ikakvih problema prebacio na SBC Global. SBC nikada
nije imao nenajavljeni ispad u 5 godina koliko sam ga koristio. Jedan
jedini puta kada sam stvarno imao problem, po srijedi je bio pokvareni
splitter. Cijena flat rate pristupa je bila $15 mjesecno, tako da cijena
o kojoj je rijec i nije bila prevelika. Pretplata za fiksnu liniju je bila
$25 ili $30, sto je nesto skuplje od T-Coma ali ne bitno. MaxDSL kosta
300kn mjesecno, dakle $60. Sto se tice cijena u NYC, 30+15=45, sto znaci
da su Amerikanci 25% jeftiniji. Prema tome, kvalitetan support i nije tako
skup. Zanimljivo, T-Mobile se u SAD jako dobro probija, prvi je poceo s
Blackberryjem i angazirao Catherine Zeta Jones na reklami. Imao sam njihov
mobitel, na zalost ne Blackberry, i moram reci da je podrska bila odlicna.
Nije mi trebao drugi stupanj, ali siguran sam da su ga imali. To znaci da
i T-Com moze, kad hoce, organizirati dobru podrsku.
Jako sam svjestan cinjenice da sam se vratio iz SAD no tamo sam proveo
11 godina te jako dobro znam kako su takve firme organizirane. Vas je sef
takodjer proveo duze vrijeme na tom istom trzistu, radeci u struci, sto
znaci da zna kako je korisnicka podrska organizirana. On takvo sto ocito
nije sposoban ili voljan organizirati u firmi koju vodi. To je ono
protiv cega se bunim. Ovako organizirana sluzba za korisnike samo dovodi
korisnike do bjesnila. Sasvim dobronamjerno, mislim da bi bilo potrebno
hitno reorganizirati T-Comovu sluzbu za korisnike.
Znam da je SZK prvi stupanj supporta no problema su dva:
1) Drugi stupanj ne postoji, barem ne formalno.
2) SZK ne moze dati povratnu informaciju. U cemu je problem, kada ce
biti rijesen, rjesava li ga tko i takve sitnice su im obicno potpuno
nedostupne. Odgovor glasi: "kvar je prijavljen i ja vise nista ne mogu
uciniti".
http://mgogala.freehostia.com
Danijel B.
2008-03-26 09:20:11 UTC
26. ožujak, ljeta Gospodnjeg 2008, u 01:04 sati
Post by Mladen Gogala
On takvo sto ocito
nije sposoban ili voljan organizirati u firmi koju vodi.
Kad bi vidio koji sve likovi rade u "managmentu", kakva im je hijerarhijska
struktura i tko je tko na nekoj poziciji sve bi ti bilo jasno. I ako netko
i ima neku dobru inicijativu to ne moze proc prvog rodju koji je stepenicu
vise.
--
lp
Danijel

<danijel [AltGr+V] baricevic com> [Gtalk]
Mladen Gogala
2008-03-26 10:02:12 UTC
Post by Den
[...]
Kao sto sam napisao Igoru, ovakva sluzba za korisnike je linija za
psiholosku ispomoc. Ne previse korisna i iritantna do boli. Vlasnici su
zadovoljni zbog jako niskih standarda hrvatskog trzista. Pitanje je
vremena kada ce se neki telekom u Hrvata malo bolje organizirati i poceti
reklamirati poboljsanu sluzbu za korisnike.
To sto su vlasnici zadovoljni je samo dokaz za tvrdnju da je hrvatsko
trziste naviklo na nekvalitetu. Inace, jedno od pitanja je bilo i "tko
su vlasnici". Bilo bi zanimljivo vidjeti taj ugovor o prodaji T-Coma, uz
ostanak stare uprave.
Ja sam ocito nezadovoljni korisnik koji je spreman svoje probleme iznijeti
u javnost. Ugovor s T-Comom mi istice 26.7. i tada cu podnijeti molbu za
prelazak na OT. Do tada, hocu internet koji radi. To sam, na kraju krajeva
i platio. Stvar mi ne radi vec mjesec dana i eskalirati cu je dok se ne
popravi.
Bart The Bear
2008-03-26 10:18:44 UTC
Post by Danijel B.
Kad bi vidio koji sve likovi rade u "managmentu", kakva im je
hijerarhijska struktura i tko je tko na nekoj poziciji sve bi ti bilo
jasno.
Jasno mi je i ovako, zato ovo i pisem. Upravo zbog ovakvog
"socijalistickog" managementa je T-Com ovako grozovito neefikasan.
Takav nam je cijeli politicki sistem, zasto mislis da bi T-Com trebao
biti izuzetak?
It you think knowledge is expensive, try ignorance.
lag@nini
2008-03-26 10:38:09 UTC
Post by Mladen Gogala
one pruzaju takve mogucnosti.
Mega paušalna ocjena na kvadrat.
First line support je uglavnom svuda isti. Tu su tek da te čuju i da
zaprime slučaj.
Začudo, u iznenađujuće velikom broju slučajeva uspijevaju i riješiti
probleme.
(iznenadio bi se koliki je broj "neispravnih" računala koja nisu
uključena u struju).
Do second line supporta se vrlo teško dolazi a preko njega dalje
redovito - nikada!
Pozivanje na više instance se redovito redirekta u /dev/null, tako da
ne moraš dalje trošiti vrijeme.
:)
Post by Mladen Gogala
Ovakva organizacija mi kazuje jako puno o
kvaliteti managementa u T-Comu. Ono sto me, u stvari, zanima jeste
radi li se ovdje samo o notorno losem managementu u T-Comu ili je to
puno sire?
To je toliko šire da je zapravo točnije i korektnije reći - globalno!
//Marin
P.S. Ne radim u tekomu niti sam na bilo koji način affiliated sa
njima. :)
dvaput sam trebao njihovu pomoć
dvaput su mi pomogli u roku od 5-6 minuta
God bless you
Igor Briski
2008-03-26 18:25:30 UTC
Post by Mladen Gogala
Naravno, postoji i takav support gdje ?e? dobiti vrlo kvalificiranu
osobu, no takvo ?to se pla?a (i to nemalo). Pogledaj koliko samo velike
firme cepaju mjese?no za support.
Igore, kao prvo, cijenim to sto netko iz T-Coma cita ovaj forum. To
smatram vrlo pohvalnim i profesionalnim. Kao drugo, T-Com mi nije prvi
Whopsi, ne brzati sa zaključcima. :)

Ne radim u T-Comu, a ovo nije forum već usenet.

Sve što ovdje pišem je iz vlastitog iskustva rada u toj industriji i u
struci. Imao sam posla dosad sa više različitih supportova i svi su
otprilike isto organizirani (ako pričamo o call centrima). Čak i velike
multinacionalne kompanije poput recimo IBMa imaju i za velike korisnike
proceduru da prvo moraš proći kroz first level support koji onda diže
dežurnog tehničara na noge.
Post by Mladen Gogala
[...]
Sve ovisi o tome o kakvoj se uzluzi radi i koliko je customer support
bitan za korisnika. Nije isto bavi li se firma poljoprivredom,
telekomunikacijama ili nekakvom teškom metalurgijom.
Post by Mladen Gogala
1) Drugi stupanj ne postoji, barem ne formalno.
Drugi stupanj uvijek postoji, samo do njega korisnik nikad ne dolazi
direktno, osim u iznimnim slučajevima. Čak i kod T-Coma (ovo znam jer
sam i sam prijavljivao probleme s tel. linijom).
Post by Mladen Gogala
[...]
Ovo ovisi o samoj organizaciji supporta unutar firme. Kada će biti
riješeno je uvijek informacija koju je teško dati (kako procijeniti
vrijeme rješavanja?), a ostale stvari se može složiti da rade (barem
informacija da je task preuzet od strane teh. osoblja).

Bart The Bear
2008-03-26 23:49:43 UTC
Post by Marin
Mega pau¹alna ocjena na kvadrat.
First line support je uglavnom svuda isti. Tu su tek da te èuju i da
zaprime sluèaj.
Sa sigurnoscu ti mogu reci da to nije slucaj. Zivio sam i radio 11 godina
u SAD i stvar funkcionira kako sam opisao u jednom drugom postu.
Mladen Gogala
2008-03-27 00:01:40 UTC
Post by Igor Briski
Whopsi, ne brzati sa zaključcima. :)
Ne radim u T-Comu, a ovo nije forum već usenet.
Ispricavam se. Sto se rijeci forum tice, upotrijebio sam je u malo
sirem znacenju.
Post by Igor Briski
Sve ovisi o tome o kakvoj se uzluzi radi i koliko je customer support
bitan za korisnika. Nije isto bavi li se firma poljoprivredom,
telekomunikacijama ili nekakvom teškom metalurgijom.
Gore nabrojene firme (Adelphia Cable, SBC Global i Verizon Communications)
su telekomi ili firme koje nude kabelsku televiziju i internet pristup
(Adelphia).
Post by Igor Briski
[...]
To mi se ne cini kao pretjerano korisna stvar.
Post by Igor Briski
[...]
Tocno to je problem o kojem govorim.
Post by Igor Briski
[...]
Kao sto si rekao, radi se o organizaciji unutar firme. Ono s cim ja imam
problem je to da je firma jos uvijek organizirana strasno lose i
neefikasno a da joj je na celu covjek koji bi trebao znati bolje. U
ovakvoj situaciji, dobra organizacija tehnicke podrske je nesto sto bi se
moglo upotrijebiti za otimanje korisnika T-Comu. Nadam se da ce netko od
novih operatera to i uciniti.

Naravno, kao sto sam i rekao, moj izljev bijesa prema T-Comu je motiviran
njihovim jednomjesecnim otklanjanjem problema s DSL-om. Danas su nesto
napravili i, da kucnem o drvo, stvar radi vec satima, bez problema.
http://mgogala.freehostia.com
Marin
2008-03-27 08:24:51 UTC
Post by Bart The Bear
Sa sigurnoscu ti mogu reci da to nije slucaj. Zivio sam i radio 11 godina
u SAD i stvar funkcionira kako sam opisao u jednom drugom postu.
Sa sigurnoscu ti mogu reci da je to slucaj. Zivio sam i radio u Svedskoj, u
second i third line supportu i stvar funkcionira kako sam opisao u drugom
postu.
I sto cemo sad?
:)

//Marin

P.S. Teorem: Sto je firma mastodontskija, to je support jadniji.
Za sada ga josh nitko nije pobio.
Mladen Gogala
2008-03-27 08:51:49 UTC
Post by Marin
Sa sigurnoscu ti mogu reci da je to slucaj. Zivio sam i radio u
Svedskoj, u second i third line supportu i stvar funkcionira kako sam
opisao u drugom postu.
I sto cemo sad?
Necemo nista. Ne pada mi se na pamet upustati u diskusiju tipa "moj je
veci od tvog" no kada me vec povlacis za jezik, znam koje je od ta dva
trzista otvoreno sa desecima telekoma mnogostruko vecih od HT-a a koje je
zasticeni zabran lokalnog (bivseg?) monopolista.
To je ista stvar kao i s "Vegetom" koja u Hrvatskoj kosta 49kn/kg a u
Njemackoj 19kn/kg. Naprosto, nase trziste nije izbirljivo, lokalni
monopolist uziva politicku zastitu i ne pada im na pamet organizirati
kvalitetnu sluzbu za podrsku korisnicima. Savjetujem odlazak u T-Mobile,
USA i mali studij organizacije tehnicke podrske. Svedska mala kasaba.
Marin
2008-03-27 09:27:09 UTC
Post by Mladen Gogala
Necemo nista. Ne pada mi se na pamet upustati u diskusiju tipa "moj je
veci od tvog"....
Ovo nije diskusija tog tipa, barem ne sa moje strane.
Radio sam u customer supportu, proputovao svijetom i zakljucak koji sam
donio je baziran na velikoj vecini slucajeva.
Post by Mladen Gogala
no kada me vec povlacis za jezik, znam koje je od ta dva
trzista otvoreno sa desecima telekoma mnogostruko vecih od HT-a a koje je
zasticeni zabran lokalnog (bivseg?) monopolista.
?
I zelis reci da tamo nema sluchajeva opravdano kronichno nezadovoljnog
korisnika?
C'mon!
Post by Mladen Gogala
[...]
Wow, sad si me zbilja ubio u pojam! Mala kasaba! A krenuo si sa spikom da
neces o velichinama.
Priupitaj koje kasabe grade GSM u zemlji slobodnih.

//Marin
Mladen Gogala
2008-03-27 11:01:56 UTC
Post by Marin
Wow, sad si me zbilja ubio u pojam! Mala kasaba! A krenuo si sa spikom
da neces o velichinama.
Priupitaj koje kasabe grade GSM u zemlji slobodnih.
Govorili smo o organizaciji SZK i zahtjevnom trzistu. Pogledaj koliko se
telekoma natjece za jedno i za drugo trziste i kolike su im relativne
velicine. SAD su najvece svjetsko trziste roba i usluga. Svedska se
zaista ne moze usporediti.
Marin
2008-03-27 12:55:17 UTC
Post by Mladen Gogala
Post by Marin
[...]
Ja samo zelim reci, da nije vani takvo cvijece a kod nas samo smece. Eto,
nista vise od toga.
A da bi se sistem podrske morao promijeniti - svakako. A tu vec vidim SAP
kako ulijece sa svojim poluproizvodima na kojima vise etikete u mega
milijunskim iznosima. Isti d..k, drugo pakiranje.

Ja sam imao srecu da sam se relativno bezbolno rijesio T-coma. Zadovoljan
sam sa Amisom i Metronetom, ali ne zhivim u iluziji da su bezgresni i
savrsheni.

//Marin

P.S. Nego, radije ti njih nagazi jos koji put. Ako si sve ostalo ispucao,
probaj sa malo galame. Shkoditi ne bi smjelo. :)
Mladen Gogala
2008-03-27 12:58:07 UTC
Post by Marin
Ja samo zelim reci, da nije vani takvo cvijece a kod nas samo smece.
Eto, nista vise od toga.
Nije svugdje vani cvijece a kod nas smece, no T-Comova sluzba za
korisnike je organizirana puno losije nego ona firme Verizon
Communications. To je cinjenica, provjerljiva anketom o zadovoljstvu
korisnika. Ja nisam mrzitelj lokalnih obicaja no na osnovu iskustva ti
mogu reci da "over there" stvari funkcioniraju puno bolje. To je sve.
Marin
2008-03-27 13:48:21 UTC
Post by Mladen Gogala
[...]
Mozda ovom anketom?
http://tinyurl.com/2epy4h

:))

//Marin

P.S. Ali necu se dalje sporiti, jer T-com je tesko nadmasiti.

Sljedeća stranica >
Stranica :stranica od 2